Svart eller brunt läder?

Jag tycker att det beror på hästens färg vilken färg läderutrustningen ska ha. Skimmlar kan ha vad som helst, de är snygga i allt, Boris är ju bork så han är snyggast i svart, och fuxar är också finare i svart eller mörkbrunt. Sen köper man ju inte en ny sadel bara för att den inte har riktigt rätt färg, men det här är om vad som är snyggast.

Om man inte tänker på vilken färg hästen har är brunt snyggast, om det är en fin brun. Men det är också svårare att matcha eftersom det finns så många olika nyanser. Svart är ju alltid svart.

Det som inte är snyggt är att blanda svart och brunt läder, eller ljusbrun sadel och svart träns till exempel.

Inte snygg kombination - och det här red jag med ett tag... (Inte jag på bilden.)

Svart sadel, ljusbrunt hackamore och lite mörkare brunt träns - mindre fin kombination. (Det enda träns som passade då.)

Vilken färg har er läderutrustning? Vad är snyggast?

Måste bara säga att det kommer fler och fler kommentarer, ni gör mig så glad! Fortsätt så =)


Kommentarer
Postat av: Emma

sv: men om man inte har nån tvättmaskin att tvätta i då :P

2011-08-12 @ 16:12:09
URL: http://emmamariaelisabethkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0