Töntboris

Först när jag kom till stallet började jag rycka manen eftersom den var jättelång och det är tävling nästa helg. Boris gillar inte att bli ryckt för han går fram o tillbaka o skakar på halsen så fort man nuddar ett hårstrå. Redan där blev han töntstämplad.

Såhär blev det, inte helt nöjd så jag gör nog om det imorrn =)

Sen gick vi ner till ridhuset och det var väldigt kul att titta på allt möjligt spännande som fanns att visa upp sig för...


Så kom vi tillslut in i ridhuset och då hade Jessica(?) lagt in en massa snö där! Alla snöfläckar var helt ofarliga, utom en som var döläskig... Den ville han inte gå förbi. Det gick efter lite övertalning men sen mitt i travarbetet var den läskig igen o han småstegra o försökte springa åt andra hållet. Han passerade inte en enda gång utan att spänna sig.


Resten av ridpasset gick bra, ställde inga högre krav på form eftersom han var så spänd så jag satsade på att få honom att slappna av, vilket gick rätt bra - utom vid den läskiga snöfläcken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0