Förintelsens minnesdag


Idag är det förintelsens minnesdag för att vi ska minnas och tänka på alla de som dog/såg sina vänner dö under förintelsen. På morgonen gick halva skolan till bion och såg på "Pianisten" - en fruktansvärt hemsk film! Det värsta var att det var en sann historia med... Sjukt vad människor kan göra mot varandra egentligen. Jag satt och blundade, tjöt och mådde illa mest hela tiden. Men sån är jag :P Jaja, jag mådde i alla fall så illa så att jag åkte hem efter det och det var jag inte ensam om. Men trots det tror jag att det är nyttigt att se sånna filmer ibland även fast det är väldigt skönt när det är över.

Nu sitter jag o kollar på ponnyakuten i min dator med min lilla söta kanin :) Liiite roligare måste jag säga!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0