Rinaldo's Boris

För den som inte vet allt om min lilla ponny kommer en liten presentation av honom här!



Boris föddes i Holland år 2005, hans mamma heter Dorenda och hans pappa heter De Menshinger's Rinaldo 247. Jag vet inget om hur det var för honom i Holland, bara att Jessica på Eda köpte honom därifrån år 2009. Han har en halvsyter (Gideon's Shamira) efter samma pappa som också stod på Eda och fick ett föl, men hon är tyvärr borta nu på grund av en hälta som inte blev bättre. 

Shamira och Edas Ellie <3

Boris är en New Forest och det är en himla skillnad på hur han ser ut och en svenskavlad New Forest. Han är cool och känslig och duktig på det mesta om han bara orkar försöka. Men ganska ofta vill han inte jobba helt enkelt...

Jag började hyra Boris i september 2010 och det har gått sådär sen dess. Först gick det rätt så bra, men sen fick han en spricka i hoven så att han blev halt och vi åkte till Mantorp kliniken med honom. Det var ingen fara med honom och när han sattes igång blev vi vänner. Men sen åkte jag bort i två veckor på praktik i Flyinge och missade träningar. Sen gick det bra bara på träningarna och gången efter men sen glömde han bort vad jag ville. Nu i vinter har jag mest mysridit barbacka i ridhuset och i slutet har det gått bra =) Första ridlektionen gick också väldigt bra, och nu får vi se hur det går...

Nu vet ni det! Pusss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0