7 juli 2010

I dag är det exakt ett år sedan en underbar häst flyttade till Skåne. Jag minns den dagen så väl.

Jag ryktade Safira i två timmar innan och kunde knappt äta något, sen kom köparna och skulle titta på henne. Jag fick först visa lite vad hon kunde och så, sen var det provridning. Man kan inte annat än att älska den där hästen, jag förstår inte dem som ogillar henne. Jag kan väl säga att det gick bättre nu än dagen innan, för alla. Det var jobbigt att sitta av och veta att jag aldrig mer skulle sitta upp igen. (Fast som tur var hade jag fel.)

Ännu jobbigare var det att vänta i stallet medan de skrev papper och kollade i passet. Det tog evigheter! Men jobbigast var att säga hejdå, gå fram till Safira i transporten, se henne stå där helt nöjd och tugga på lite hö. Tack och lov kom hon till ett bra hem med mycket av det hon gillar mest: skogsridning och en massa uppmärksamhet av få personer.

Bra bilder tagna av Teres, sämre bilder tagna av mig eller Emma.





Jag vet att min ridning inte var speciellt bra då, men man kan ju säga att man utvecklas?

Dagen efter, den 8 juli 2010, fick jag en ny häst. En c-ponny som heter John Silver. Tyvärr kom vi på lite senare att en c-ponny nog är lite liten åt mig...


Kommentarer
Postat av: ElinT

Hej, jag behöver en gästbloggare v29 och det skulle vara jättekul om ni vill gästblogga!:) Så om ni vill det så kan ni skicka ett "gästbloggningsmail" till mig Kram:)

2011-07-07 @ 17:13:36
URL: http://elintaalasen.blogg.se/
Postat av: Elin Olsson

Du och Safira, var jätte fina och söta tillsammans! <3

2011-07-08 @ 22:20:58
URL: http://elinolss.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0