Dagens ridpass

Boris var väldigt fin till och från idag. Vissa stunder var han underbar, men andra stunder bara dog han, framåtbjudningen försvann och jag bara kände hur han slutade jobba. Jag red på fältet, som tur var var det torrt förutom längst ner där det nästan alltid är fuktigt.

Dock märkte jag att Boris slog i framhovarna med bakhovarna i skritten, något jag inte har märkt att han har gjort tidigare, undrar vad det kan bero på...? Jaja, jag får helt enkelt leta upp ett par boots så att han inte skadar sig.

Gammal bild, nu rider jag på hackamoret med det bruna tränset. Urgulligt!


Kommentarer
Postat av: ___

Hästar kan ibland slå i bakhovarna i framhovarna , det brukar oftast bero på att hästen inte är tillräckligt balanserad och går för fort med bakfötterna. Tex när de har stått ett tag. Vet dock inte om det är problemet med din polle :P Bra blogg!!!

2011-07-13 @ 12:29:47
Postat av: Carro

eftersom han inte ser så kort ut i ryggen kan det även bero på att han har en töjbar och bra skritt så att han helt enkelt trampar under sig så bra :)

2011-07-14 @ 17:59:45
URL: http://baraacarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0