Sjukt tävlingssugen

Det känns som att alla åker iväg på massa tävlingar och jag stannar hemma. Jag vill också!! Men först måste man träna och det är lite mer akut att börja med. Man får liksom ingen rutin på att åka iväg om det händer två gånger på ett halvår. På träningslägret ska vi iväg en gång och rida clear round i Folkinge och så kommer en dressyrdomare till Eda så vi ska rida programridning.

Jag har inte hoppat hinder på evigheter, det känns som att vi har glömt hur man gör. Bara små skutt som man kan trava över utan att hoppa. Och nu är det bara två dagar att träna innan "tävlingen". Gissa om jag är nervös! Redan... Dressyren är jag inte lika orolig för, det vet jag ändå hur det går. Sådär. Lite sämre än de andra men inte så mycket sämre. Det bästa med dressyr är att det är svårt att bli utesluten. Man kan inte vägra ut sig lika lätt som på en hopptävling. Dessutom kan jag de program som jag kommer rida.


En dag ska jag också få en rosett...

Längtar tillbaka till dessa ögonblick, men ändå inte. Det gick så dåligt då, men ändå var vi iväg. Nu sitter vi fast här hemma. Det känns som att det har stårr stilla i ridningen sen dess.


Kommentarer
Postat av: Lina - Vinn ett Crown View-schabrak med valfri färg på strassen

SV: Den har samma funktion som en vanlig nosgrimma men håller också bettet mer stabilt plus att den inte trycker så som vanliga gör, ffa engelska och aachen. Sök på Micklem

2011-07-22 @ 21:44:43
URL: http://sallberglina.blogg.se/
Postat av: Anna häst foto & medeltid

sv:jag är inte så omtyckt där så dom tar alla chanser dom får att trycka ner en,rätt kul att dom har fel ofta^^

2011-07-22 @ 22:52:34
URL: http://annashastliv.blogg.se/
Postat av: Soffan

haha :P vi kan ju se dt såhär ylva, dt lär finnas minst en som är sämre än dig på vår dressyrtävling. det är en sak som är säker!!

2011-07-23 @ 16:16:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0