Dagens ridpass - Scarlett O'Hara

Scarlett är minsann också en riktigt trevlig häst. Det kändes jättebra att sitta på henne, trots att hon är bra mycket bredare än vad jag för tillfället var van vid. Även med henne tränade jag skänkelvikning, fast i trav, och lite galopparbete. Hon går väldigt lågt i formen och i galoppen jobbade jag med att sätta henne lite tillbaka. Hon var sammarbetsvillig, men orkade inte riktigt hela vägen och saktade av till trav flera gånger innan det gick helt bra. Jag ska rida lite på Scarlett imorgon också, sen hoppas jag att Boris kan sättas igång, men frågan är hur kul det är att rida på en extremt pigg Boris utan bett... Kanske ska jag rida Marco om jag har tur också =)

Kommentarer
Postat av: sofia

du ska ju inte behöva ett bett att dra i för att hästen inte ska springa iväg, ridningen ska kma från rumpan, oavsett vad ;)

2011-06-16 @ 15:48:24
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0