Hästar som har betytt lite extra, Silja och Silfur

När jag slutade på Ginger började jag med islandshästar, och blev så småningom "hyrare" på Silja frá Arbakka. Det började en sommar när min kompis hyrde en häst och jag följde med. Silja hade just fått ett föl, Silfur från Lindmåla och det blev jag som fick sätta igång henne efter det.

När det inte var lektioner fick jag rida, träna lite och mest ut i skogen. Om jag ska vara ärlig så var jag ganska dålig på att rida islandshästar. Vi tävlade en gång, med ganska dåligt resultat. Men det krävs ingen vidare skicklighet för att rida ut och ha kul i skogen. Silfur var... som ett föl. Busig och social och jättegullig. Han sprang runt och busade med Silja när man red i hagen kommer jag ihåg.

Mina bilder på dem har försvunnit, eller jag vet inte var de är i alla fall. Så de här är från Lindmålas hemsida.

Skäcken är Undra, född några veckor efter Silfur.

Silja är kvar på Lindmåla, och Silfur är på hingstbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0