Aachen-nosgrimma

Nu ska jag köpa ett riktigt fint träns till Boris som han kan ha länge, ett med Aachennosgrimma. Skulle prova Amandas som ändå inte passar Scarlett. Eftersom han har varit bebis har han fått gå på remont, men jag tror inte riktigt att han trivs med den, eller så är det bettet han inte gillar för han gapar väldigt mycket, även när man bara leder eller skrittar på lång tygel. Hoppas det hjälper att byta nosgrimma! Dessutom är det sååå mycket snyggare med Aachen än remont, eller vad tycker ni? Remont kan passa på vissa hästar, men det gör att de ser väldigt bebis ut tycker jag. Men Aachen passar på de flesta. Pullar tycker jag även kan vara snyggt, men då på heta hästar eller fjordingar. Det ska jag dock inte ha på Boris eftersom Jessica tyckte att han inte gick så bra på det. Men det viktigaste när man väljer nosgrimma är att se efter vad just den hästen trivs med!

Remont

Aachen utan aachenrem (snokrem som vi säger här i sverige haha)

Pullarnosgrimma (ett stort plus är luddet!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0