Clear Round i Folkinge

Gick upp halv fem imorse efter att knappt ha sovit alls, för att jag har blivit förkyld igen. Suck.

Boris är nog lite rädd för Toulosa för han ville inte gå in i transporten när hon stod där. Det kan jag förstå, att man inte vill gå in till någon som piper och sparkas... Så vi tog fram linorna och då kastade han sig in, linor är farliga grejer.

Själva tävlingen gick bra för att vara första gången vi är ute! Första rundan på 60 cm glömde jag att hoppa ett hinder, och fick göra omstart. Sen fick jag 8 fel, två utbrytningar vid ett väldigt läskigt lila hinder som var rakt mot läktaren. Många kom inte över det hindret. Andra rundan (70 cm) fick jag ett stopp igen vid det lila hindret, och på omstarten rev jag ett hinder men gick resten felfritt, så de var snälla och gav mig en rosett i alla fall.

Jag är väldigt nöjd över Boris insats, han var pigg, villig men självklart lite spänd och nervös. Lite mindre nöjd över mig själv, jag kunde inte riktigt bestämma tempot och en sväng speciellt blev dålig varje gång. Tryckte massor med ytterskänkeln men blev ändå tvungen att panikdra i innertygeln för att inte krasha in i hindret som stod bredvid.


Blev tyvärr inga bra ridbilder, för både framhoppning och tävlingen var inomhus och min kamera gillar inte riktigt ljuset i ett ridhus ;)

Winnipeg förvånade alla genom att gå runt banan båda gångerna, och alla andra fick också bra resultat. O Jessica pratade om att jag o Anna skulle hit igen om två veckor och tävla lokalt =D

Lyckad dag helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0