Dressyr=tråkigt?

Kan inte ta människor som tycker att dressyr är tråkigt alltid på allvar. Jag fattar det bara inte. Ska man ta ridningen seriöst så måste man rida massa dressyr, och inte bara för att, utan man måste gå in för det och verkligen rida i dressyren också. Det gör man inte om man hela tiden tycker att det är tråkigt!

Jag vill ju satsa på hoppningen, men som många andra kan jag tycka att dressyren är jätterolig också, fast hoppningen är roligare. Och dressyr är precis som allt annat inte rolig hela tiden, man måste slita mycket och när det inte funkar mellan häst och ryttare är det ett helvete att försöka rida ordentligt. Men så kan det vara i hoppningen också. Och som vi alla vet behöver vi rida en massa dressyr.

Vad jag ville säga är bara att jag inte förstår hur de tänker. Förklara gärna! Jag menar inte att man måste älska allt, med de som rider all hoppning själva och låter medryttaren eller beridaren ta hand om dressyren för att det är så tråkigt, de går för långt. Man ska vara med sin häst och glädjas med den i alla väder. Vad tycker ni? Har jag helt fel?

Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

sv: tack så mycket :D

2011-03-13 @ 17:56:45
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag tycker dressyr är skittråkigt! Men SJÄLVKLART rider jag det för att bli mer samspelt med min ponny och utveckla oss och flytta runt på musklerna lite. Men jag tycker det är dötråkigt och om jag fick välja själv skulle jag låta bli att rida det. Det har bara hänt en enda gång vad jag vet som jag längtat till att rida dressyr för jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt. ;)

2011-03-13 @ 21:19:19
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0