Såga

Jag måste få säga bara av ingen anledning alls att jag hatar folk som sågar ner sina hästar i "form". För det första blir det ingen äkta form, hästen böjer bara in huvudet för att komma undan bettet och absolut ingenting händer med kroppen. Det enda man gör är att ge sin häst fel muskler, ont och gör den mer ovillig att gå i riktig form eftersom den vet att den då får ont.

Det här vet (nästan) alla. Och ändå ser man tyvärr inte alls sällan folk som sågar sina hästar i munnen. Jag tror att det är för att man vill att det ska se fint ut när hästen går och böjer på nacken, för någon som inte är så erfaren kan det se ut som form. Man vill helt enkelt se bättre ut än vad man är.

Vad tror ni? Finns det några ursäkter för att man får såga? Kommentera!!

Pusss o kraaam på er ♥

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag gillar inte heller den ridningen, jag tror att vissa ryttare helt enkelt har för bråttom med sin ridning. De vill att det ska se "snyggt" ut på en gång och därför sågas hästarna ner och ryttaren tror att hästen går bra..

2011-03-23 @ 16:29:57
URL: http://semlur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0