Dagens ridpass - Boris

Red lite lugnt en stund i paddocken när jag kom från Vretajobbet. Tog på thiedemannan av någon anledning som jag inte kan förstå nu, för den ger ingen effekt över huvud taget. Tänkte i alla fall att eftersom jag inte kan tävla med mina gummityglar måste jag hitta några andra att rida med, men en sak är säker: de här ska jag inte ha!

Tränade lite på Lätt C:1, inte för att jag inte kan programmet, men för att jag behöver tänka på lite saker. Till exempel kommer jag på alldeles för sent att jag borde sakta av från galopp till trav innan man vänder rätt upp sista gången och då blir hästen springig och man får en usel väg.

Efter att ha tittat på de här cirka en månad gamla bilderna insåg jag många fel i min sits som jag faktiskt har börjat jobba på. Dels att jag ska ta upp handen - går sådär. Att jag ska släppa ner knä och häl, det har jag blivit bättre på då jag har längt stiglädrerna. Fast jag känns så stor då... Och att jag måste räta på mig. Det går bra just när jag tänker på det, men sen börjar jag med något annat och glömmer bort att jag faller framåt.

Kommentarer
Postat av: Eleonor

I våran "kull" så nej, de va inte svårt, många kom in som "reserver" o våran klass var som en bergodal bana. Antingen var man skitduktig eller skitkass. En som kom in red fortfarande på fel sittben år 2...



Många hade heller inget bra hästmaterial vilket försvårar utbildningen avsevärt.

2011-05-01 @ 22:01:07
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0