Jättehästen

Red idag ut på slingan på Atom, en gigantisk häst på minst en och åttio! Klarade nätt o jämt av att sadla honom och borsta lite på ryggen fast jag inte såg va jag gjorde då hehe. Men jag klarade av att sitta upp utan pall! Det tyckte i alla fall jag var rätt duktigt gjort.

Han var fin att rida, men drog i tyglarna ibland så jag flög framåt och tappade all ridning. Men resten av tiden gick det bra, vi red lite lättare motion bara. Han var inte alls så "stor" att rida som jag hade trott, som Nelzon till exempel, omöjlig att rida för lilla mig.

Kommentarer
Postat av: Eleonor



Film:

http://www.youtube.com/watch?v=mVxAfZ6SFq0



De gick jättebra, var en av de få som förstod vad relaterade avstånd var, många glömde dessutom sista hindret. :P



Lägger en volt då jag inte hinner rätta galoppen o tyckte de kändes "mognare" av mig att ta tid på mig än att stressa - eftersom de va intagningsprov!

Tyvärr fick vi aldrig veta vad lärarna skrev ned i protokollen vilket jag är riktigt nyfiken på!!!! :O :O :D

2011-05-01 @ 20:16:48
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Haha usch, de va ju ett tag sen, jag rider nog bättre idag! ;D



Vi blev intervjuade, fick rida ett "dressyrprov" som var som en lektion, de sa vad vi skulle göra, så skulle vi genomföra rörelserna o visa gångarterna, sen bytte man häst, fortsatte rida dressyr några minuter, sen fick vi hoppa fram o slutligen hoppa bana! :)

2011-05-01 @ 21:46:22
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0