Svårt val

Nu blir det svårt att välja...

Hoppningen är ju det som både Boris och jag älskar mest, och så kommer det nog alltid att vara. Men frågan är om vi inte behöver en paus, eller kanske sluta hoppa helt, och bara rida över lite småhinder då och då. Eller om jag helt enkelt ska bita ihop och bara träna mer, se till så att jag lär mig rida ordentligt och inte bara förstöra för min underbara hela tiden. För han har absolut inga problem att hoppa. Och han kanske blir ledsen ifall vi börjar satsa på dressyr, Boris tycker ju om att hoppa...? Det vore synd att inte ta vara på talangen liksom.

Frågan är egentligen vart jag vill. Om jag ska rida mer dressyr för att kunna hoppa bättre sen och tävla i det, eller om jag vill satsa och börja tävla dressyr istället för hoppning. Målet med allt är i alla fall att jag ska börja tävla lite mer och lite klasser också, inte bara clear rounder eller programridningar. Jag vill vad som är bäst för Boris, men om jag inte vet vad han vill, hur gör jag då?

För att vara mitt livs andra dressyrtävling och Boris första gick ju söndagens bra. Om vi bara tränar så kommer det gå ännu bättre troligtvis... Så är det värt att ta det näst bästa och försöka lösa dressyren, som ju är närmare ett resultat än hoppningen? Jag börjar bli trött på att efter nästan varje träning och varje tävling bli besviken och lessen för att det aldrig går bra.

Måste tänka noga på det här nu...

Kommentarer
Postat av: Sarah

Varför välja? :)

2011-06-01 @ 15:45:24
URL: http://tophorses.blogg.se/
Postat av: Sarah

Varför välja? :)

2011-06-01 @ 15:45:25
URL: http://tophorses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0