Uteritt på Idor

Vi red ut i skogen på jouren och de flesta hästarna fick ryck lite då och då, de ville inte gå framåt eller galopperade på stället. Men inte Idor, som jag fick rida på. Han var lugn och gjorde ingenting. I vilket fall, det var en fin häst och en i min grupps favorit så jag passade på att testa honom när hon inte var med. Fast om jag inte passade mig och red ordentligt hela tiden krullade han ihop halsen och gick typ en mil bakom hand. Då får man börja jobba igen!

I går klockan 6 på morgonen föddes Madeiras första föl, ett sto. Sjukt söt! På bilden är det Spectra, Toppless lilla bebis som nu får sova ute i hagen på natten.

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Haha, Idor hade jag på intagningsprovet på dressyren! Inte lätt eftersom han bara körde in skallen. Fast med andra tjejen skenade han med så de kändes ju "bra" för mig att jag kunde rida! :P

2011-05-22 @ 17:58:53
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0