Klippa hästen

Ännu ett "jag tycker...-inlägg", hoppas ni gillar det!

Jaha, klippa hästen. Jag tycker att om hästen eller ponnyn bara ska gå i hegen eller lättare arbete ska den få ha kvar pälsen. Det tycker jag även att den ska få om den inte mår dåligt av det på något sätt. Med må dåligt menar jag att de svettas onormalt mycket vid ett ganska normalt ridpass.

Man ska alltså inte klippa bara för att det är snyggt!

Har an klippt däremot är det bra att tänka på att sätta på ett täcke om det är kallt när hästen går i hagen. Är hästen däremot inte klippt och har normalt mycket päls är det helt onödigt att sätta på ett täcke. Hästar klarar kyla bättre än man tror!

Boris kommer troligen inte att klippas förrns på jullovet ungefär, tyvärr. Helst skulle jag önska en klippning där man klipper hela kroppen utom just vid sadeln, kanske inte ben eller huvud heller. Jag skulle inte våga klippa på så känsliga delar... Och vår klippmaskin klarar garanterat inte av det.

Så här vill jag att det ska bli.

Såhär blev det förra året, och antagligen i år också...


Kommentarer
Postat av: Olivia Gustavsson

sv. visst är dem! :) jättefin blogg :)

2011-09-24 @ 11:58:59
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0