Ridpasset idag då

Trots tappskon sa Jessica att jag skulle rida som vanligt, i ridhuset där underlaget är skonsammast. Så jag gjorde väl det...

Boris var så sjukt underbart fin idag! (Hör ni, jag kan vara glad också.) Så här bra har det inte gått någon gång när jag har haft bett sedan tänderna drogs ut. Hade såklart stången då, men i alla fall. Han bara gick där han skulle, nästan hela tiden, var jättefin i munnen och jag kunde rida så som jag gör på hackamoret. Vi tog några skutt över ett 40 cm "hinder" och han var så fin så.

När han ändå var så fin passade jag på att träna lite skänkelvikning, något som vi båda är lite sämre på. Men idag var det så gott som felfritt. Underbara ponny. Kände även idag att det inte är långt kvar till tävlingsnivå i dressyren. Kanske inte LA då, men en LC eller LB borde vi snart klara av om nu det här "smittar av sig" till när vi har andra bettet.


Tävlingen var förresten lyckad idag med, jag skrev två klasser och sprang lite med protokoll. Fick se många fina hästar och duktiga ryttare på det sättet, och så får man ju höra en del roliga saker från domaren också... ;)


Kommentarer
Postat av: Emma

kul att det gick bra;)

2011-09-19 @ 20:14:59
URL: http://crystallheart.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0