Hästens dag i Nykil

Hemkommen efter en trevlig dag med Martina och Shariff i Syrorp och Nykil, där det var Hästens Dag. Jag minns att jag var och tittade på det för länge sen när jag var liten, men det var roligt att få vara med som hästskötare.

Shariff var med i rasparaden (Arabiskt Fullblod) och sen fick han stå utanför och miljötränas lite, höra speakern, se okända hästar och så vidare. Jag tyckte att han tog det riktigt bra, lugn och fin. Sen var det duellhoppning med fjordingar, tinkrar och halvblod; skogskörning, agility med en hund och en shettis, barockridning, westernridning, gymkhana med fjordingar, presitionskörning, dressyr, löshoppning...

Bilder kommer i ett inlägg senare när jag hunnit fixa dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0