Dagens hopplektion

Vi hade först lite studs i ett hörn som vi skulle galoppera över, något som varken Boris eller jag tidigare har gjort på böjt spår. Visst har vi tränat en del studs förut, ganska mycket till och med, men inte på länge nu och alltid rakt fram.

Sen tränade vi på att hoppa fram till en tävling, jag brukar inte ha någon speciell taktik innan, jag brukar bara hoppa tills vi har kommit över hindren med lite bra känsla helst också. Inte brukar jag bry mig om när Boris hoppar av heller, jag trycker ofta av lite för tidigt hellre än för sent så att det inte blir tvärstopp. Det är min största skräck inom hoppningen, att Boris ska börja tvärnita innan hindren. Då får han hellre gå på sidan...

Nyttiga övningar faktiskt, som gick rätt bra efter ett tag. Boris var ovanligt fin i munnen faktiskt, för att vara han alltså...

Så kan det gå om man rider för dåligt ;)


Kommentarer
Postat av: sofia

sv: jag har hört att jod kan börja fräta bort huden eftersom det är starkt och är det itne bättre att använda något som torkar ut istället eftersom det försvinner när det torkar? :)

2011-09-22 @ 09:37:45
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0