Hopptävlingen

Jaa, var ska man börja??

Först stannade Boris en massa på framhoppningen. Han stannar aldrig. Så jag blev stressad och nervös o då stannade han såklart ännu mer. Vi fick börja med att skutta ett litet kryss på tio cm för att han inte ville hoppa. Sen kom vi då in på banan och såklart forstatte helvetet på både första rundan och omstarten. En bit hoppade jag utan stigbyglar efter ett väldigt lustigt hopp då jag tappade dem. Klantigt jaja...

När jag kom ut satt jag o skakade o kunde inte andas. Inga bra tävlingsnerver alls! Istället för att hoppa andra rundan på 80 tog jag en till på 70, fast helst hade jag bara skrittat runt ett tag. Då gick det bättre, långsammare och med mer flyt. Förutom ett stopp på ett jobbigt hider med en snäv sväng innan, och en rivning på sista. Jag hade väldigt gärna gjort en omstart då, men såklart frågade de inte... =(

Så för min del var det ingen bra prestation, jag blir så arg på mig själv att jag bara förstör för min ponny när han är så duktig, vilket gör att jag bara rider ännu sämre. Självklart var min ridlärare från skolan där och tittade av någon anledning...?

Tycker den här bilden på Josse och Dirk är så härlig!

Mindre lyckat...

Lägg märke till Boris "bläs" =)

Boris och Dirk kalasade på ett granhinder på fältet där vi parkerade. Mumsmums tyckte de =)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Det kommer att gå bättre nästa gång! :)

Ni behöver bara lite rutin (:

2011-04-03 @ 18:15:27
URL: http://tophorses.blogg.se/
Postat av: elin olsson

Går säkert superbra nästa gång gullet! <3

2011-04-03 @ 18:30:03
URL: http://olssonselin.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Ta en gnutta lärdom från dessa rundor, glöm den "dåliga" känslan och se framåt! :)



/ Elli

2011-04-03 @ 20:53:09
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/
Postat av: Linda R.

Det kommer gå jätte bra nästa gång! :)

fina ögonblicks bilder du gick på Marco ;)<3

2011-04-03 @ 21:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0