Dagens ridlektion

Hade ju inte stallet idag men var ändå där hela eftermiddagen o sen skulle jag ju rida ^^ Marco slängde av ett barn som red innan mig, så det blev så att istället för att ha Scarlett fick jag rida Marco... Hm, intressant upplevelse och jag var skitförbannad hela ridpasset för att han inte lyssnade på säte, röst och tygel. Jag började bromsa lite fint som jag är van, men då bara sprang han iväg och skenade runt lite innan jag fick stopp. Det hände flera gånger och jag blev tvungen att panikdra i tyglarna för att han inte skulle springa in i Winnie eller Wendie och bli sparkad till döds. Sen fick jag hoppa ett lite högre språng och det gick mycket bättre :) För då hade jag bara ett hinder att tänka på.

Winnipeg gjorde förresten ett nytt, stort hål i sargen när Anna försökte styra på ett hinder lite lagom fort...

Den här lille busen var det jag red på ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0