Jobbig dag

Sorri att jag inte uppdaterade ngt igår men om ni läser detta inlägget förstår ni iog varför...

Dagen började med en vanlig stalldag i skolan, på förmiddagen körde jag Mr. Chill som är en travare. Han var så stor att man bara såg en stor hästrumpa framför sig, inte ens öronen stack upp över... På eftermiddagen hoppade jag Master, gick väl sådär eftersom jag inte är van att rida storhäst än trots att jag nu har gjort det i snart ett år haha men vissa är ju hopplösa.

Så åkte jag till Eda då och duchade och bytte om innan jag kunde gå in i stallet på grund av smittan. Stressade igenom det lilla av mockningen jag hann med och sen skulle jag rida på Dirk. Hovslagaren hade fixat Boris hov, men Jessica har inte kollat om han är halt fortfarande så han fick vila idag. Skönt! Gick faktiskt väldigt bra att rida Dirk om man tänker på att jag bara har ridit honom några få gånger tidigare. Han gick fint i form, lite för låg ibland och ville gärna maska sig men Jessica var nöjd och sa att dert är nyttig att rida olika hästar, som om jag inte visste det menmen...

Busdirk <3

När jag hade ridit hade vi halva stallet kvar att mocka, spåna allt, fodra kraft och sopa. Då var klockan 8. Så jag åkte hemåt vid ungefär halv 10 och då var jag väääääldigt trött!!

Nu blev det ett långt inlägg, men det blev ju inga igår så...
Pusss <3

Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

söta dirk! :)

2011-02-02 @ 19:27:34
URL: http://olssonselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0