Om mig

Kom på att jag aldrig har presenterat mig själv hehe ^^

Jag heter ju då Ylva som vi alla vet och jag går nu i ettan på Vretagymnasiet, hästinriktning. Jag kommer sen att välja nv-profil men ta bort de två jobbigaste ämnena och istället läsa Hoppning A och Hästskötardiplom. I skolan har jag mina underbara vänner så det känns bra att åka dit varje dag o ha kul o lära sig saker man kommer ha nytta av i framtiden. Jag kommer troligtvis jobba med hästar större delen av mitt liv om det går som jag hoppas, kanske jag vill åka utomlands ett tag till typ Tyskland eller Holland där det finns fina hästar. Det märks hur jag gör :)

På fritiden är jag hos min hyrhäst Boris som står på Eda utanför Rimforsa, som jag får rida på helger och lov när han inte går ridlektioner. Det är meningen att vi ska komma ut på lite tävlingar i vår, men vi får väl se hur det går haha... Fast det är väldigt kul att tävla, det bästa som finns!! Har dock bara tävlat på klubb och lokal nivå så är ju inte så van vid tävlingar... än! Önskar bara att det inte satt en massa barn på ponnyn o skumpade runt mellan träningspassen menmen alla måste ju börja nånstans. Just nu har jag ju Boris men det har funnits ganska många andra hästar i mitt liv tidigare. Som jag tyvärr inte träffar längre av olika anledningar.

Jag bor i ett hus ute i skogen som de flesta skulle ha sagt, med min mamma, lillasyater, lillebror och så djuren förståss: tre gerbiler, en kanin, en katt, mammas höns (är jag lite rädd för om jag ska vara ärlig) och lillebrors fåglar. Så vi är en riktig djurfamilj =) Fast tyvärr har vi ingen möjlighet att ha häst hemma eftersom vi inte har något stall :/

Kaninungarna vi hade i våras <3 Håll med om att de är supersöta!!

Jaa, vad ska man säga mer om mig...?
Ha det gött <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0