Usch

Något jag tycker är väldigt läskigt är taggtråd. När jag var ute i hagen idag hittade jag en kort bit taggtråd som låg på marken med vita hårstrån i. Sen hittade jag mer uppe i skogen utanför hagen - ett helt staket som låg på marken, halvt övervuxet. Ingen av hästarna hade skadat sig, men det kan ju bli riktigt otäcka skador av taggtråd. Som Mirres ben förra sommaren. Vi letade i hela hagen jättenoga, men kunde inte hitta vad hon hade skadat sig på. Men mest troligt var det taggtråd....

Jag tycker att det borde vara förbjudet med taggtråd även till andra djur än hästar. Och så tycker jag att man verkligen borde se till att all tråd försvinner direkt man slutar använda staketet så att det inte ligger och gömmer sig i marken så att man kan fastna i det.


Kommentarer
Postat av: emma fors

som tur va inte bilderna på mig! :D

2011-07-14 @ 17:01:32
URL: http://forzi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0