Dagens ridpass - Scarlett

Jag jobbade vidare på samma som igår, mer galopp och skänkelvikningar alltså. Scarlett var jätteduktig även idag, men var lite tröttare än igår. Hon är fint utbildad men tycker lite för mycket om att äta gräs och lata sig i hagen...

Diamond rev ner två staket idag som jag och Emma fick laga. Suck. Boris fick också komma ut och gå idag också, då blev han gald! Han hade fått sällskap i stallet av Marco, så han var inte lika stressad av att vara i stallet som han brukar. Bara så att ni vet: jag ska inte ha bettet till att dra Boris i munnen. Det är bara att han utnyttjar när jag inte har bettet på honom. Han struntar mer eller mindre i mig, och jag får en känsla av att det skulle leda till att han springer runt runt. De är ju inte bra. När Jessica får tag i tandläkaren ska jag se om det blir att köpa ett hackamore. =)

Kommentarer
Postat av: sofia

Sv: om han bara skenar runt när du rider på det bettlösa tycker jag det verkar väldigt korkat att rida med det, skulle nog vara smartare att promenera med honom... ;)

2011-06-16 @ 17:35:24
URL: http://sofiasenneberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0