Lilla ponnyn

Idag gick det inte alls att rida. Trots att temperaturen var ganska lagom då på morgonen och jag red på lilla fältet, då han brukar vara glad... Hade tänkt att träna galoppfattningar och avsaktningar eftersom det var det vi fick mest avdrag på på tävlingen, men det blev ingen galopp eftersom vi inte kom så långt. Boris var inte tjurig eller kaxig, han lyssnade jättebra på säte och skänkel, men inte alls när jag tog i tygeln. Då körde han upp huvudet och släppte. Hela ridpasset gick åt till att försöka ställa, speciellt åt vänster (som brukar vara det lättare varvet). Tror det blev typ 5 steg under hela passet som gick hyfsat.


Jag har länge trott att det är något med bettet eller munnen som inte är som det ska, men har inte hittat några skarpa kanter på bettet (tredelat och lagom långt) eller lyckats öppna munnen på han för att kolla efter vargtänder. Idag lyckades jag med Emmas hjälp titta på tänderna och tror att jag såg en vargtand, men är inte helt 100 på det. Jag ska be Jessica kolla, hon trodde också att det kunde vara så.

Hoppas att jag kan rida på bettlöst ett tag tills vi får tag i en tandläkare, om det nu är det som är felet. Jag vill ju inte att han ska ha ont, eller att han ska bli för fet. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0