Sommarplaner

Sommaren blir inte långtråkig för mig kan jag lova! Juni blir väl lite slappt, mest hästpyssel och inte så mycket ansträngande saker. Men i juli drar Edas ridläger igång och då blir det jobb i tre och en halv vecka, plus att jag ska på mitt eget läger, första veckan i augusti. I juli ska jag också hinna med att jobba i glassboden vid badet, 10 dagar eller vad det blir (bland annat midsommar). Jag blev erbjuden jobb som simlärare, eller hjälp till den riktiga simläraren då, men det blir lite för mycket då, jag hinner tyvärr inte. Det hade varit kul.

Dessutom ska jag, mamma och min syster vakta hästar åt en släkting som har två storhästar. De ska gå i hagen precis bakom vårt hus, det kan inte finnas något härligare än att kunna titta ut genom fönstret och se hästar. Jo, förresten. Om det var mina hästar, eller ännu bättre, min Boris som gick där. Den ena som heter Herman är en nordsvensk travare, och den andra, Daphne, är en unghäst som ska bli westernhäst när hon växer upp. Vi måste bara kolla igenom hagen och provrida dem så är det klart sen =)

Sommar ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0