Mätning

På tisdag ska jag se till att få ledigt från skolan för att åka till Mantorp och fixa mätintyg till Boris =) Marco, Magic och Dirk tror jag det är som också ska med. Marco har inget mätintyg från början och de andra är bebisar som måste mätas om.

Boris får gärna växa några centimeter för "nu" är han bara 144. Hans pappa var 146,5 men jag vet inte hur hög mamman var så... Marco däremot måste vi nog krympa lite om han ska bli 147, Magic och Dirk kan nog få bli lite större också tror jag. Vet faktiskt inte hur höga de är!

Ska bli kul, har faktiskt aldrig varit med vid en mätning tidigare. O så skönt att åka till Mantorp utan att ha en skadad häst i trailern bakom sig också!

Hoppas bara mina lärare inte är alltför onda nu... Då blir jag seriöst förbannad och skolkar! Hela vår utbildning utgår ju från storhästar, därför får vi inte lära oss något om ponnyer, o det kan vara bra att se hur det går till att mäta ponnyer som både ska upp nån centimeter och ner litegrann.

Pussssssss

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sv: haha nej jag har alltid tyckt så. livskunskapen har inte påverkat mig så mycket vettu ;)<3

2011-03-10 @ 22:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0