Rida med väst


Jag tycker att det är jättebra att lära sig rida med säkerhetsväst! Om man klarar av det, vill säga. Själv gör jag verkligen inte det, jag får jätteont i nacke och rygg efterså, min sits och balans försämras och framförallt sitter jag och spänner mig så att hästen blir irriterad. Jag har inte ramlat av en enda gång utan väst (än) men massor av gånger med. Något samband där? Dels att jag såklart hade väst B-ponnytiden och att jag hade det när jag hoppade förut innan jag gav upp. Men jag tror också att det har med min försämrade ridning när jag inte kan sitta rakt eller röra mig smidigt. När jag hade ridväst över kavajen i Folkinge kunde jag inte andas allt i början, trots att den satt bra åt alla andra håll. Sen kunde jag bara ta korta andetag under hela framridningen och ritten. Usch!

Men jag rekommenderar alla barn som börjar rida att vänja sig vid en "skön" ridväst! På min tid (är jag 80 år eller...?) fanns det bara stora kartongbitar så där har vi väl anledningen till att jag inte ville ha dem på mig. Nu har jag en tunnare kopia av en racesafe, och står knappt ut med den hehe...


Snart kommer ett inlägg om vad jag egentligen tycker om den så kallade säkerheten... ^^

Pusss på er

Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Sv: haha ja, men alla vet inte lika mycket om mig lilla flicka! :) bara för att du vet det! <3

2011-03-11 @ 23:46:47
URL: http://olssonselin.blogg.se/
Postat av: Elin Olsson

Jag ska börja använda min väst!!! :P

skulle nog haft den på träningen i torsdags!!!

2011-03-11 @ 23:47:12
URL: http://olssonselin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0