Dressyrtävlingen

På framridningen kändes Boris helt UNDERBAR. Fick lite tips av Jessica och då gick det så himla bra att rida.

Lätt C:1 gick väl ganska bra, jag är helt nöjd med den, eftersom det var vår första dressyrtävling och allt. 61,48 % blev det på den, och jag kände att det var ungefär så bra det gick. Lite mor handen i halterna, springig efter galoppen och sådär men på det hela bra.

Lätt B:1 kändes bättre, då hade Boris varit uppe i stallet och vilat en halvtimme innan jag värmde upp litegrann igen. Jag fick även nu lite hjälp av Jessica, det gäller bara att jag måste tänka på precis allt. Hela programmet kändes väldigt bra, det är ju inte så många övergångar, vilket jag är usel på. Mellangaloppen blev väl inte så bra, och efter blev det ännu sämre men känslan var ändå bra. Dock så visade det sig inte i procenten som var 59,66...

Min kamera jobbra på, resten av bilderna kommer sen ;)

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Men Ylva de är ju jättefina procent! 60 är ju godkänt så för att vara första tävlingen så är de finemang! Surt att de var så nära 60 på LB:1 också. Träna, träna, träna! Tänk att man alltid kan komma hem o säga: Hästen var ju iallafall riktigt fin på framridningen. Alltid nått! :);) Grattis till FINA procent! Hur gick de för övriga?

2011-05-29 @ 17:02:29
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0