Gårdagens ridpass

Jag övertalade underbara Ellie att Boris nog inte skulle gå lektioner idag, så efter att ha smitit ifrån mötet red jag lite dressyr i paddocken. I början var det lite jobbigt tyckte han, att behöva arbeta när man är alldeles ensam på ridbanan, men sen när vi hade galopperat lite släppte det och det gick superbra. Första dressyrpasset med dressyrsadeln var det. Den sitter bra, men schabraket är helt värdelöst och korvar ihop sig. Tyvärr stod det en massa hinder kvar sen Pollux och då blev det inte programträning som jag hade tänkt mig från början.

Min sits blir hundra gånger bättre i dressyrsadeln, jag sitter mer rakt med både skänklar och ryggen, och höjer handen lite.

Min ponny är den finaste

Kommentarer
Postat av: Eleonor

"underbara Ellie"

Tackar för de! ;) :)

Skönt att rida i dressyrsadel!

2011-05-19 @ 10:27:24
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0