Stenholmen

Var på Stenholmen på eftermiddagen idag och kollade när när några tjejer visade upp vad deras hästar kan. Vi skulle ha fått prova att rida också, men det fanns inte tillräckligt med häster till det. Det var nyttigt eftersom vi som har "vanliga hästar" ofta inte är så insatta i andra grenar än just de som våra hästar går. Till exempel skulle det vara intressant att prova på westernridning, gymkhana eller galopp...

De är verkligen coola, de små hästarna! Väldigt söta, och fina gångarter, men hoppa är de mer eller mindra usla på. Fast de är ju inte avlade för hoppning så vad väntar man sig? De är bättre på saker som ridhästar inte alls kan. Visst, vem som helst kommer över ett 40 cm hinder, men teknika hade inte de vi såg i alla fall. Fast det är väl därför de inte heller tävlar i hoppning, och Boris inte kan tävla i speedpass eller femgång.

Som sagt, väldigt kul att se på, speciellt när man känner dem som rider och de kan förklara allting. Men inget jag skulle tänka mig att göra själv, mer än att prova någon gång. Så du kan vara lugn Emma.

Visste ni förresten att jag också har tävlat islandshäst? Fast jag var ganska dålig på det, kanske också därför jag slutade haha... Översatt i dressyrpoäng kanske det sämsta resultatet blev 25 % och det bästa 50 %. Kan försöka leta fram några bilder sen.

Kommentarer
Postat av: Eleonor

sv: Kul att ni kunde få titta, vem vet när de är din tur att stå där? :);)



Tror många glömmer bort den MENTALA träningen och förlitar sig helt på sina praktiska kunskaper. Sen är hästar levande djur så dagsform är otroligt viktigt givetvis. Ibland blir det helt enkelt jättetokig men man blir ju inte dömd till döden för de. Bara komma tillbaka och göra om o göra rätt! :) Lätt att känna såhär i efterhand eftersom jag klarade de på första försöket men så är de ju? :)



Kul o få åka o se Islandshästar. Har jobbat lite med "såna" bl.a. ridit in en. Dock inget jag vill jobba vidare med!

2011-05-31 @ 23:08:11
URL: http://hastoridverksamhet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0