Tänka positivt

Nästan alla säger att ridningen går lättare om man tänker positivt. Men varför ägna så mycket energi åt att låssas vara något man inte är, om det känns dåligt? Då är det väl bättre att lägga energin åt att förbättra det som är fel...

Jag vet att jag är en lite negativ människa, men det går i alla fall snabbt överför mig! Jag kan vara hättebesviken och atg i några minuter innan djag blir glad igen. Och jag tycker det är okej att vara ärlig och säga: "det här kändes verkligen inte bra alls". Hellre än att tänka det men säga "hm, det här var ju ganska bra...". För då ljuger man för sig själv (och alla andra). Det blir väl inget bättre av?

Men självklart måste man ju få vara glad när det går bra! Då är det roligt att man är glad för alla andra också. Det viktiga är att man inte tar ut ilskan på någon person eller hästen.

Vad tycker ni om detta?


Poängen är att man ska vara sig själv, och inte låssas vara någon annan som man inte är.


Kommentarer
Postat av: Emma

jag tycker man ska TA FRAM det som var positivt, för något måste varit bra. Om man själv säger att allt gick skit då sprider man dålig stämmning o det är inte kul o va i närheten då. Jag är också missnöjd ibland, men då klagar jag inte ut det över alla andra.

2011-09-08 @ 15:55:09
URL: http://emmamariaelisabethkarlsson.blogg.se/
Postat av: Eleonor - Ridlärare & Hästföretagare

Intressant tanke. Bara man själv är medveten om att man VILL förbättra de som var "dåligt" för dagen. För de finns ju de som ser negativt på allt och inte SER lösningen åt de positiva hållet heller.



Precis som Emma skriver ovanför tycker jag de är OKEJ att vara arg så länge de är på en själv och inte låter de gå ut över andra än just sig själv och som i vårt fall hästen! :)

2011-09-08 @ 20:26:26
URL: http://hastoridveksamhet.blogg.se/
Postat av: Nelly

sv; Tack :)

Din var allt fin den också :D



Tycker du har helt rätt om det :)

2011-09-10 @ 09:32:02
URL: http://njidon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0